Luister naar klanten
De meeste klanten vertellen wat ze willen. Sommigen zijn luid en duidelijk. Anderen hebben hulp nodig. De redenen van aankoop beïnvloeden het koopgedrag. Is het logisch wat klanten van u vragen? Waarom komen klanten naar u?
Begrijp de echte reden
De vraag van de klant kent onderliggende behoeftes die kunnen verschillen per betrokkene. Goede klantvoorstellen spelen in op de behoeftes achter de vraag. Kent u het grotere plaatje van uw klanten? Weet u altijd wie wat wil bereiken?
Vertel klanten waarom
Veel organisaties kunnen goed uitleggen wat ze verkopen. Maar klanten kopen niet simpelweg wat verkrijgbaar is. Ze willen begrijpen waarom ze iets moeten kopen, waarom nu, en waarom van u. Geven uw voorstellen altijd helder antwoord?
Structureer uw boodschap
De inhoud van voorstellen wordt vaker genegeerd als deze niet helder en duidelijk is geformuleerd. Logisch gestructureerde voorstellen met een aantrekkelijk verhaal helpen om klanten te overtuigen. Zijn uw boodschappen altijd gefocust op de klant?
Wist u dat?
- Streven naar goede klantervaringen neemt onderliggende oorzaken weg, vermindert kosten en vergoot loyaliteit.
- Meer dan 80% van de klanten is bereid meer te betalen voor een betere ervaring.
- Bijna 90% van de klanten overweegt na een slechte ervaring over te stappen naar de concurrent.
- Een goede klantervaring kan leiden tot 140% grotere klantuitgaves.
- Tevreden klanten bieden een bijna twee keer grotere kans loyaal te blijven aan u.