Ken uw klanten
Onafhankelijk van de waardeketens waarin u opereert, bedient u altijd een interne of externe klant. Weet u wat deze klanten willen? En weet u waarom zij dit willen? Waar worden uw klanten blij van?
Maak klanten blij
De directe invloed van klanten groeit. Elke klant heeft andere behoeftes die veranderen met de tijd. Prive-ervaringen beïnvloeden professionele vereisten. Streeft u altijd naar verbetering van de klantervaring? Kunt u zich snel genoeg aanpassen?
Stimuleer focus op klanten
Bouwen van vertrouwen kost tijd, maar vertrouwen kan snel verdwijnen. Iedereen beïnvloedt de klantervaring. Zijn al uw mensen zich hiervan bewust? Heeft u alle processen en hulpmiddelen beschikbaar om samen de klant te bedienen?
Ga voor de lange termijn
Een diepgaand begrip van klantbehoeftes en hun koopgedrag zijn belangrijk. Klanten verwachten continue verbetering en vereenvoudiging. Ze waarderen proactiviteit. Hoe loyaal zijn uw klanten? Zijn uw klanten uw beste verkopers?
Wist u dat?
- Streven naar goede klantervaringen neemt onderliggende oorzaken weg, vermindert kosten en vergoot loyaliteit.
- Meer dan 80% van de klanten is bereid meer te betalen voor een betere ervaring.
- Bijna 90% van de klanten overweegt na een slechte ervaring over te stappen naar de concurrent.
- Een goede klantervaring kan leiden tot 140% grotere klantuitgaves.
- Tevreden klanten bieden een bijna twee keer grotere kans loyaal te blijven aan u.