Durf nee te zeggen

Icon Stop Hand

De meeste organisaties begrijpen dat ze hun klanten tevreden en blij moeten maken. Maar soms wegen de baten niet op tegen de kosten. Doet u altijd alles om uw klanten te plezieren? Weet u wanneer het beter is om nee te zeggen?

Mik op specifieke klanten

Icon Vizier

Elke markt is anders en er zijn veel soorten klanten. Sommigen betalen weinig en stappen snel over. Anderen willen meer en blijven loyaal. Wie wilt u zijn voor welke klanten? Welke beloftes maken u anders? Voor welke klanten?

Bepaal de klantinvloed

Icon kettingschakels 176g

Flexibiliteit om aan klantwensen te voldoen is meestal begrensd. Sommige klanten vragen een op maat gemaakt product. Anderen accepteren uw standaard aanbod. Wat is uw bewuste keuze? Tot op welke hoogte beïnvloeden klanten uw manier van werken?

Verdien geld

Icon Zak Geld

Opbrengsten dienen hoger te zijn dan kosten. Eisen aan efficiëntie beperken de mogelijkheden om aan alle klanteisen te voldoen. Hoe complex is het om uw klanten de vereiste producten of diensten te leveren? Hoe eenvoudig verdient u geld?

Wist u dat?

  • Streven naar goede klantervaringen neemt onderliggende oorzaken weg, vermindert kosten en vergoot loyaliteit.
  • Meer dan 80% van de klanten is bereid meer te betalen voor een betere ervaring.
  • Bijna 90% van de klanten overweegt na een slechte ervaring over te stappen naar de concurrent.
  • Een goede klantervaring kan leiden tot 140% grotere klantuitgaves.
  • Tevreden klanten bieden een bijna twee keer grotere kans loyaal te blijven aan u.
Naamloos

*Volgens onderzoek gepubliceerd door Oracle en HBR